De'Ranch

De'Ranch memberikan warna baru dalam pelancongan alam dengan memaparkan nuansa ladang di mana kuda
Tempat Pelancongan Bandung
masih merupakan haiwan pekerja yang utama seperti di zaman cowboy .
Nikmati suasana ladang sambil menunggang kuda dengan pakaian khas cowboy , tanah hijau dan aktiviti lain untuk seluruh keluarga
Bermula sebagai tempat pemeliharaan kuda tunggang , dan beberapa ekor lembu tenusu , tempat seluas 5 Ha ini dari segi lokasi , kontur dan pemandangan alam mempunyai potensi untuk dapat dikembangkan menjadi suatu tempat kedua . Hal inilah yang menjadi dasar pertimbangan Perry Tristianto dari THE BIG PRICE CUT Group untuk membangunkan tempat ini dengan menampilkan konsep ' pelancongan kuda ala cowboy ' .
Konsep ini dirasakan sesuai dengan suasana ladang , dan nama DE'RANCH digunakan sebagai nama tempat ini , kemudian Uke Ridwan dilantik untuk mewakili THE BIG PRICE CUT sebagai pengelola DE'RANCH .Pada bulan Disember 2007 , DE ' RANCH rasmi dibuka untuk umum sebagai tempat pelancongan kuda ala cowboy yang bertemakan ' food , leisure and knowledge ' . Untuk Uke Ridwan , kuda bukanlah binatang asing , kuda telah dikenalinya semenjak usia 10 tahun , dan sebagai pehobby kuda , mengendalikan sebuah tempat yang berkaitan dengan kuda adalah cita - cita nya sejak kecil . Hingga saat ini DE ' RANCH telah mempunyai kira-kira 20 ekor kuda dari pelbagai daerah dan dalam Operasi kedua kuda DE'RANCH pun bekerja sama dengan masyarakat pemilik kuda yang berdomisli di sekitar lokasi DE'RANCH .

Tiada ulasan:

Catat Ulasan