Cihampelas Bandung


Jalan Cihampelas atau lebih dikenali sebagai Jeansstreet Di masa lalu , dulunya tempat yang popular dengan barangan yang murah dan berkualiti yang baik untuk membeli-belah . Walaupun harga telah meningkat terus , Chihampelas masih layak dikunjungi . Tapi sekarang cihampelas berubah menjadi kawasan factory outlet yang dibarisi sangat banyak tapi sayangnya sekarang kualitinya agak meragukan

Daya tarik Cihampelas ' terletak pada patung - patung besar sepanjang masa moviestars kegemaran yang menghiasi bahagian depan kedai - kedai . Sylvester Stallone sebagai Rambo , termasuk Bazooka , berbaris di samping Spiderman , sementara di seberang jalan Batman menjemput anda untuk melihat di dalam ' . Ultraman dan masih banyak lagi





' Murah ' memang sebuah kata yang akan muncul di fikiran , baik itu tidak dalam arti money saving itu . Jalan itu sendiri sangat sibuk , dengan kesesakan lalu lintas sepanjang hari , dan banyak PKL , menawarkan untuk menjahit seluar jeans anda yang baru dibeli , serta souvenir2 lain seperti senapang angin , dan pejuang Fu kecil . Ini semua disertai dengan muzik keras yang seharusnya untuk menarik pelanggan ke kedai .

rambo cihampelas
suara bising dan pemandangan ditambah kurangnya tempat berjalan membuat berjalan - jalan di Cihampelas sedikit melelahkan , .

di Cihampelas sekarang ini berdiri Mall yang lumayan cukup bagus untuk sekadar berjalan - jalan Mall tersebut di namakan Cihampelas Walk atau orang bandung menyebutnya Ciwalk .



cihampelas walk
Perubahan - perubahan di kawasan Cihampelas memang drastik dalam satu dekad terakhir . Bila sepuluh tahun lalu Kawasan Cihampelas hanya diwarnai tempat perdagangan fesyen jeans , kini selain hotel dan kafe , mal - mal yang dilengkapi tempat - tempat wisata kuliner juga muncul di kawasan utara Kota Bandung itu .

Tiada ulasan:

Catat Ulasan