Kampung Daun

DARI sekian banyak tempat wisata di Bandung, mungkin Kampung Daun yang terletak di Kabupaten Bandung Barat yang wajib Anda kunjungi. Selain namanya meranarik dan bikin penasaran, Kampung Daun juga banyak menawarkan keanekaragaman keunikan, baik budaya, alam maupun kuliner.
kampung daun bandung

Kampung Daun adalah lembah kecil yang terletak di bandar utara Bandung , Jawa Barat, Indonesia dalam kawasan kejiranan Villa Trinity.
      Pada masa lalu, Kampung Daun hanya tempat yang khayalan dalam alam semula jadi. A lembah kecil yang dilindungi dan dikelilingi oleh tebing batu pepejal yang mewakili sebagai latar belakang teater semula jadi, koir dibentuk oleh terikan gurgling air , angin gunung yang memainkan daun buluh yang menjadi orkestra semula jadi yang tertinggi.
kampung daun

          Kampung Daun mengemukakan sesuatu yang berbeza dan unik dari bentuk seni dan nilai kepelbagaian budaya yang dicipta oleh maestro . Ini dapat dirasai oleh setiap tetamu yang ingin tahu untuk menikmati kreativiti ternilai dan hasil kanak-kanak negara. Keadaan persekitaran kampung tradisional dan romantis itu dirasai apabila matahari dan bulan itu ialah kenaikan dan menetapkan setiap hari yang berwarna daun dan pokok di semua kawasan persekitaran kampung. Perasaan dan sensasi kepuasan oleh alam semula jadi untuk semua tetamu yang melawat Kampung Daun akan membawa kenangan itu dan berasa seperti di rumah .
          Angka penduduk kampung seperti penari semula jadi yang bergoyang keramahan meriah dan ditunjukkan kepada orang lain , makanan semasa yang disediakan oleh pakar dalam rasa dan kualiti yang menjadi tarikan seperti yang akan sila selera makan dan keinginan setiap tetamu yang melawat anda.
kp daun

          Ini semua kesederhanaan dan kesopanan hidup , sebuah kampung kecil dan teater semula jadi, "Kampung Daun " yang akan sentiasa mahu memeluk dan mengumpul semua hasrat dan impian setiap tetamu untuk menjadi kenyataan

Tiada ulasan:

Catat Ulasan