Dusun Bambu Bandung

Ada Tempat Pelancongan baru di Bandung tepatnya di Bandung Utara , Dusun Bambu (Buluh) Family Leisure Park terletak di jl Kolonel Masturi menawarkan pelancongan alam bagi keluarga tercinta , dengan suasana adat Sunda yang kental serta pemandangan yang asri dan sejuk . Dusun Bambu terdiri dari café , bungalow dan kawasan bermain untuk anak - anak dan dewasa . Kepelbagaian yang ditawarkan oleh Dusun Bambu di tiap areanya tidak hanya diciptakan untuk acara keluarga saja , tetapi juga untuk para pasangan muda yang ingin bersantai sambil menikmati suasana dan sejuknya bandar Bandung . Berikut adalah beberapa tempat yang boleh menjadi pilihan anda melancong di Dusun Buluh

  • Café Burangrang




    Café Burangrang yang beroperasi selama 24 jam menghadirkan suasana gemerlap lampu bandar Bandung
 di waktu malam , dan sejuknya pemandangan gunung - gunung yang mengelilingi Dusun Buluh di siang hari . Café ini juga menyediakan selimut bagi para pengunjung yang sedang menunggu pesanan atau yang sedang menjamu selera . Café yang boleh menampung hingga 600 pengunjung menjadi pilihan yang pas sebagai tempat untuk mengadakan acara keluarga , atau acara syarikat .






  • Lutung Kasarung



Lutung Kasarung merupakan tempat yang sesuai bagi para warga Bandung maupun pengunjung dari luar bandar yang datang bersama pasangannya . Tempat ini merupakan bentuk nyata dari sangkar burung ( Bird Nest ) , kerana terletak di atas pokok . Letak " sangkar " yang sangat mudah membuat kita dapat menikmati indahnya matahari yang terbenam di antara pergunungan




  • Purbasari


Purbasari merupakan tempat makan berbentuk " saung " atau gazebo dengan konsep lesehan yang tentunya 
dipenuhi dengan unsur buluh . Pada tiap gazebo yang boleh menampung 4 hingga 12 orang ini terdapat tema yang berbeza yang disesuaikan dengan cerita Lutung Kasarung . Warna adat Sunda semakin terasa dengan hidangan nasi tutug oncom khas dari dapur Dusun Bambu .






  • pasaran Khatulistiwa


Produk yang sihat , segar , dan tidak biasa akan membawa kesan khusus dari orang yang anda cintai . Di Pasar Khatulistiwa Dusun Bambu Family Leisure Park , anda boleh mengambil beberapa buah - buahan yang 
sihat dan sayur-sayuran segar , makanan ringan khas Sunda , dan juga kerajinan souvenir masyarakat Burangrang Mountain .

Sebagai pasaran tanaman di Bandung yang melayani produk - produk pertanian segar di sekitar Burangrang Mountain , Pasar Khatulistiwa menjadi salah satu daerah mahkota di Dusun Bambu Family Leisure Park . Selain itu , melalui kerjasama bersama kami dengan masyarakat , anda boleh mendapatkan makanan ringan atau souvenir produk kraf hasil dari penglibatan masyarakat setempat . Kerana kita percaya , berada di persekitaran yang saling menyokong akan mencipta hidup yang berterusan

  • eagle Camp


merupakan kawasan perkhemahan bagi keluarga yang dilengkapi dengan kemudahan air sejuk dan air panas , perapian untuk mengadakan acara barbeque serta satu buah katil di tiap khemah . Sesuai dengan namanya , perkhemahan Eagle Camp menghadirkan kehangatan dan keselesaan layaknya anak helang yang terlelap di sangkarnya .



  • kampung Layung


Pengalaman semangat Kampung Layung yang Sunda , hutan zamrud , sungai perak , bunga wangi , senyum dan keramahan benar tersembunyi di Dusun Buluh .

Di Kampung Layung , privasi masing - masing villa menjanjikan kenikmatan lengkap . Biarkan angin pergunungan yang sejuk mengalir lembut melalui pedalaman , dari bilik tidur anda melalui ke ruang tamu yang hangat dan laman damai . Tempat tidur kayu yang dibungkus dengan kapas mengambang , dan tingkap terbuka ke pemandangan ubat tidur . Sentuhan akhir yang rapi , menghormati budaya tradisional Sunda .

Berehat dan menikmati percutian keluarga anda , mesyuarat syarikat , yang lama tertangguh bulan madu kedua atau ketiga sementara kakitangan kami dan butler peribadi anda melayani anda selama anda tinggal .








kemudahan

24 jam perkhidmatan butler
Telefon panggilan langsung
Akses internet melalui Wifi
satelliet TV
Kampung Layung kemudahan bilik mandi
pengering rambut
Teh / kopi membuat kemudahan
BBQ pit ( bahan tidak termasuk )
Peralatan dapur dalam bilik

sumber : pelbagai sumber

Dusun Bambu  Family Leisure Park
Address : Jalan Kolonel Masturi KM . 11 Cisarua Situ Lembang , Bandung Barat

Tiada ulasan:

Catat Ulasan