Gampoeng Aceh Restaurant


kedai makan bandung
Gampoeng Aceh , atau mungkin boleh saja disebut Kampung Aceh . Dari segi rasa , tidak jauh berbeza dengan masakan - masakan dari Sumatera sana . masakan khas Aceh kaya Nasi Gurih , Nasi Goreng Aceh , Mie Goreng Aceh , Roti Cane dan lain - lain .
Warung Gampoeng Aceh direka seperti café , anak - anak muda selalu menjadikan Gampoeng Aceh di jalan Dago sebagai tempat mangkal mereka di hujung minggu dan disini warung ini buka selama 24 jam serta tempatnya pun cukup luas . Lokasi Gampoeng Aceh merupakan lokasi yang sesuai , sesuai , mudah dan juga sangat menyokong anda untuk berehat .

gampoeng aceh bandung
Masakan Sumatera pada umumnya dan Aceh pada khususnya terkenal kerana rasa pedasnya . Dengan 

racikan bumbu yang sedikit berbeza dengan masakan Sunda yang tidak begitu pedas ( malah orang Sunda lebih senang ke manis ) , menjadikan masakan khas Aceh mempunyai rasa pedas yang khas . Namun di Gampoeng Aceh , tidak semua makanan berasa pedas . Ada juga yang

mempunyai rasa masin seperti Martabak Aceh . Atau yang manis - manis seperti Roti Cane yang dikreasikan dengan susu , keju , dan gula . Jajaran minuman yang ditawarkan memang tidak banyak . Mungkin yang khas adalah Kopi Aceh dan Teh Tarik . Selain menu utama juga tersedian menu makanan penutup seperti Sop Buah dan Rujak manis .

makan bandung



Dengan variasi harga yang tidak begitu mahal ( yang termahal adalah MieGoreng / Rebus / Tumis Aceh Istimewa menjadikan Gampoeng Aceh sebagai tempat melepak pilihan bagi para pengunjung .


Tiada ulasan:

Catat Ulasan