Hummingbird Kedai Makan Bandung

                                hummingbird-eatery-guesthouse


Jika berkunjung ke Bandung, anda wajib berhenti untuk mencicipi kuliner ke tempat ini. Hummingbird Eatery and Guesthouse, terletak di Jl. Progo. Resto berkonsep unik siap memanjakan lidah dengan menu-menu utamanya. 
kedai makan bandung
Suasana homey yang selesa, sesuai untuk dijadikan tempat berkumpul keluarga, arisan, mahupun sekadar hang out. Sesuai dengan namanya, anda dapat merasakan sensasi makan di dalam kandang burung raksasa berwarna putih. 

Terlebih pada malam hari, lambu-lampu penerangan pun dibuat dengan lampu romantis. 

kedai makan bandungUntuk menu makanan, Hummingbird Eatery menyediakan pelbagai pilihan. Sebagai menu pembuka, anda boleh menempah sup, salad, atau hidangan lain seperti mushroom munchies. Cendawan yang dilumuri tepung roti lalu digoreng dengan cara deep-fried. 

Sedangkan untuk makanan utama, cadangan pilihan adalah menu pasta. Gnocchi, spageti, dan fettuccine. Atau menu ala western seperti rosemary infused roasted chickenyang disajikan dengan kentang goreng, salad dan sos cendawan. 

Jika lidah anda termasuk lidah Asia, tenang. Menu-menu Asia pun dihadirkan lengkap. Ayam bakar, rendang, kari ayam dan nasi goreng oriental. 
menu masakan bandung
Untuk minumannya, restoran ini menyediakan pilihan menu yang berbeza-beza seperti teh rosy hibiscus, summer'sgarden lemonade, berbagai macam kopi, dan minuman dengan campuran soda serta buah-buahan segar. 

Alamat: Jl. Progo 14, Bandung. 

Jam buka: Isnin - Jumaat: 07.00-22.30 WIB, Sabtu: 07.00-23.30 WIB, Minggu: 07.00-22.30 WIB.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan