Pelancongan Strawberry Bandung


strawberry bandung
Nama Latin buah Strawberry iaitu Fragaria yang berasal dari kata Fragrance atau aroma . Nama strawberry sendiri konon berasal dari straw atau meranh yang digunakan sebagai alas buah strawberry . Jika anda ke Bandung pastikan anda boleh mampir ke kebun strawberry di bandung banyak sekali kebun strawberry yang memanjakan anda untuk berehat dan langsung memetik buahnya sendiri.hampir semua kebun strawberry baik di kawasan lembang bandung utara ataupun kawasan Ciwidey Bandung Selatan semua menawarkan Strawberry petik sendiri , dengan harga yang berbeza-beza ..


strawberry bandungBagi para pelancong sebaiknya melawat kebun Strawberry pada musim kemarau kerana biasanya pada musim hujan berkualiti Strawberry yang dihasilkan akan kurang bagus berbanding pada Musim kemarau
Pelancongan Unik Petik Strawberry Sendiri di Bandung banyak terdapat di sepanjang jalan ciwidey dan sekitarnya , ataupun di sepanjang jalan Lembang bantuknya berupa ladang - ladang biasa yang dikendalikan oleh masyarakat atau pemilik kebun .
Selain menawarkan Buah Strawberry biasanya para pengelola kebun Strawberry juga menjual barangan atau makanan yang berkaitan dengan Buah Strawberry seperti kripik Strawberry , gula-gula , boneka , bantal gantungan dan lain2 yang berkaitan dengan Strawberry .

strawberry bandung

Tiada ulasan:

Catat Ulasan