Bancakan kedai Makan Bandung Murah & Sedap

Kalau anda rindu dengan suasana dan masakan di kampung tempo doeloe, anda boleh terus datang ke Nasi bancakan Mang Barna dan Bi O'om di bandar Bandung, dengan alamat di Jl Trunojoyo No 62. Lokasinya cukup strategik di tengah bandar, tempat letak juga lumayan banyak (di pinggir jalan). 
Restaurant bandung murah
Begitu masuk, suasana 'kampung' langsung terasa. Tidak ada AC, tidak ada interior design yang moden, yang ada adalah hiasan anyaman buluh, petromak dan semua yang serba kampung, juga ada banner yang sepertinya secara rutin diganti dengan kata-kata mutiara dalam bahasa Sundakedai makan bandung murah . Pelayan yang menyambut pun menggunakan pakaian ala Sunda.Piring yang digunakan sangat unik iaitu piring seng jadoel. Gelasnya pun demikian. Lauk disajikan dalam baskom seng besar. Hhmm sempat terpikir dimana mereka mencari barang2 ini .. Makanan yang disediakan sangat berbeza-beza, dan kita boleh memilih sesuai selera masing-masing. Ada nasi liwet, nasi timbel, abon, paru, pindang bandeng, wah pokoknya komplit deh. Minuman pun berbeza-beza ada ais kopi nyereng, jus terung, es goyobod, es cingcaw. Harganya ... berpatutan deh.Yang unik adalah proses pemasakannya menggunakan tungku besar yang menggunakan kayu bakar, sehingga membuat aroma dan rasanya menjadi lebih maknyus .. Tetamu boleh memilih mau duduk di kerusi atau lesehan. Selesai makan, tetamu boleh merasai jajanan kampung seperti kuih rasuk, dan jajanan yang diperbuat dari gula merah
so kalau Anda sedang berpelancong di kota Bandung, dan ingin merasakan makanan dan suasana kampoeng, kami rekomendasikan ke warung nasi bancakan ini.

makanan sedap bandungkedai makan sedap bandung










Nasi Bancakan
Jl Trunojoyo 62
Bandung
buka Senin – Sabtu : 10.00 – 22.00
Minggu : 09.00 – 22.00

Tiada ulasan:

Catat Ulasan