Pusat Jacket Kulit Bandung


leather bandungJaket kulit adalah salah satu fashion item yang digemari lelaki, kerana menghadirkan kesan macho, maskulin, dan gahar. Oleh kerana itu, tidak hairanlah jika banyak lelaki yang berusaha melengkapkan koleksi busananya dengan beberapa buah jaket kulit. Yang membanggakan, jaket kulit buatan Bandung ternyata berkualiti tidak kalah dengan jaket kulit import buatan negara-negara kiblat fashion. Awak boleh mendapatkan jaket kulit lelaki murah asal Bandung dengan kualiti setara dengan jaket pengeluaran luar negeri tetapi dengan harga lebih ekonomi. 


.
jacket leather bandung
 Kawasan Sukaregang Garut Jawa Barat adalah pusat sentra industri penyamakan kulit domba sekaligus pembuatan barang-barang dari kulit. Di kawasan yang tidak jauh dari pusat bandar Garut ini anda boleh membeli-belah pelbagai produk berasaskan kulit domba seperti jaket, beg, dompet, tali pinggang, dan lain-lain. Destinasi pelancongan belanja yang berupa jejeran kedai-kedai dan menjual barang-barang berbahan kulit boleh anda temui di sepanjang jalan A Yani. Di lokasi yang mudah diakses oleh kenderaan peribadi dan umum ini, anda boleh mendapatkan produk jaket kulit lelaki murah asal Garut dengan pelbagai pilihan model, warna, dan harga. 

Sejak berpuluh-puluh tahun yang lalu, bandar Garut telah dikenal dengan penanaman dombanya yang berkualiti unggul dengan saiz yang besar, oleh kerana itu sentra industri kulit domba pun berkembang dengan pesat di bandar sejuk ini. Untuk mendapatkan jaket kulit yang berkualiti baik, bahan yang paling sesuai adalah kulit domba kerana jaket akan menjadi lebih lentur, berliang-liang kecil, dan lebih lembut. Harga jaket kulit yang diperbuat daripada kulit domba memang lebih mahal jika dibandingkan dengan jaket yang diperbuat dari kulit lembu atau kambing. Tetapi dapat dipastikan jika pengguna tidak akan rugi kerana bila dibandingkan dengan jaket kulit import yang harganya boleh mencapai puluhan juta rupiah, jaket kulit buatan Garut hanya berharga antara 200 RM hingga 650 RM dan dengan kualiti yang setara dengan jaket kulit buatan mancanegara.
pusat leather bandung

kulit bandung

Tiada ulasan:

Catat Ulasan